Domény

REGISTRACE A SPRÁVA DOMÉN

Pomůžeme vám pořídit si vhodnou doménu pro váš projekt. Doménu vám zaregistrujeme, technicky nastavíme vše potřebné a budeme vám ji na základě vašich potřeb spravovat.

Ověření volné domény

Zde si můžete sami ověřit dostupnost domény.

.

PRAVIDLA PRO VÝBĚR SPRÁVNÉ DOMÉNY

Doménové jméno je vaší vizitkou. Je unikátní adresou a zároveň obchodní značkou. Dobře volená doména by měla být jednoduchá, jednoznačná, dobře zapamatovatelná. Měla by co nejlépe odpovídat zaměření vašeho projektu. Stavění vaší internetové adresy na pomlčkové variantě (např. psi-decky.cz), pokud nemáte zároveň bezpomlčkovou variantu (tedy psidecky.cz), se nedoporučuje. Je dobré, aby doména obsahovala klíčové slovo, na které především chcete uspět ve vyhledávání. Doménová koncovka by měla být vybrána s ohledem na trh na němž se pokoušíte uspět.

Pro český trh je kupříkladu jednoznačně nejlepší koncovka ".cz". Jinou, jako například ".com", ".info", ".eu", pro český trh nedoporučujeme. Český zákazník automaticky počítá s ".cz" koncovkou a každá jiná koncovka pro něho znamená trochu nejistoty. On ale hledá jistotu. "Necézetková" doména je v očích průměrného českého uživatele českého internetu (ať už vědomě či podprahově) doménou druhé kategorie. Tím zbytečně trpí vaše prestiž, ještě než se zákazník s vaší nabídkou seznámí. Na druhou stranu pro mezinárodní projekt cílící na globální trh je ideální volbou doména ".com".

Pokud váš projekt běží na doméně, která se přesně shoduje s oborem vaší činnosti (jako například pizza.com), je to vnímáno jako prestiž, protože vzhledem k unikátnosti názvů, jen jedna firma může mít dané označení. Selský rozum velí, že ho proto bude mít ta nejsilnější a nejúspěšnější.

NOVÉ DOMÉNOVÉ KONCOVKY

Na začátku roku 2014 se vyrojily poprvé od založení internetu nové doménové koncovky. Má jich být až 1400 a oproti stavu do té doby, kdy koncovka označovala až na několik výjimek územní příslušnost (".cz", ".cn", ".eu", a pod.), nyní označují nejčastěji obor podnikání či prostě kategorii zaměření domény (".shoes", ".photos", ".tips", a pod.). V praxi jsou tyto nové koncovky rozumně použitelné jen pro globální trh a bude ještě nějaký čas trvat, než jejich existenci průměrný uživatel internetu vůbec zaznamená a další dlouhý čas, než je akceptuje a začne na nich projekty očekávat a neposuzovat jako podezřelé. Tento moment odhaduji nejdříve někdy na rok 2016 až 2018. Poté ale začne platit stejný princip jako u všech ostatních domén a tedy kvalitní a výstižné domény budou k nezaplacení.

Dnes existují hlasy, které říkají, že pozice domény ".com" je, podobně jako ".cz" domény pro český trh, neotřesitelná a nové domény nemají žádnou cenu. Můj názor je ten, že u ".cz" domény - vzhledem ke specifičnosti českého trhu - mají pravdu. U globálního trhu ale tato situace platí díky zákonitostem, které jsem uvedl výše, nyní, krátce po vydání domén, a je dočasná.

Vše spěje k maximální jednoduchosti a k minimálnímu vynakládání energie. Proto vše nadbytečné půjde z doménových jmen pryč. To jsou v tomto případě zbytečná tři písmena "COM". Koncovku nahradí konkrétní označení zaměření webu, které tudíž už nebude muset být obsaženo v těle domény a doména tak bude kratší a čítelnější. Proč má uživatel datlit a luštit www.praguetips.com, když může pracovat s mnohem srozumitelnější www.prague.tips. Evoluce a dynamika používání internetu všem ukáže svoji sílu i přizpůsobivost stejně jako ve všech jiných oblastech. Pak ovšem už hezké a výstižné nové domény budou obsazené, proto všem, kteří se zajímají o globální trh, nebo to do budoucna plánují, doporučuji, aby s registrací vhodné koncovky z "těch nových" pro svůj projekt neotáleli, je to nevysoká investice, která se vyplatí.

Tento nový vítr v doménách znamená zásadní změny zavedených pořádků v trhu domén. Firmy, vědomy si významu dobrého doménového názvu, neváhaly v minulosti vydat za koupi toho pro ně vhodného i miliony dolarů. Je jasné, že tato novinka způsobí značnou devalvaci těchto lukrativních premium domén jako je například Insure.com (prodána v roce 2009 za 16 milionů dolarů), Toys.com (za 5 milionů dolarů) nebo třeba Sex.com (za 13 milionů dolarů)... Je jasné, že nyní se zájemci o koupi těchto astronomicky drahých domén dvakrát zamyslí, než rozbijou prasátko a dvakrát se do jejich koupě nepoženou.

DOMÉNY NA PRODEJ / DOMAINS FOR SALE

Protože jsme si cenu nových doménových koncovek uvědomili v čas, několik jsme si jich také pro sebe pořídili. Na většině se chystáme rozjíždět vlastní projekty, ale několik z nich nabízíme k prodeji. Zájemci nás můžou kontaktovat na adrese domains@onlineapps.cz.

města

  • warsaw.tips
  • vienna.tips
  • berlin.tips
  • istanbul.tips
  • delhi.tips
  • tokyo.tips
  • prg.cab

obecná slova

  • flight.tips
  • hostel.tips
  • pub.tips
  • taxi.tips
  • nightclub.tips
  • carrental.tips

fotografie

  • put.photos
  • trade.photos
  • place.photos
  • install.photos

MONETIZACE DOMÉN

... aneb vydělávání na návštěvnosti na doménách

Máme zkušenosti se získáváním finančních prostředků z provozu domén. Mimojiné také díky podílu na vývoji a provozu dříve relativně oblíbeného monetizačního webového nástroje Sworp.com.

Pokud vás zajímá monetizace doménového trafficu, rádi vám poradíme.

Služby

Pomáháme, kde je třeba

Cesta domů poskytuje paliativní péči

Cesta domů

Do roku 2023 příspěvek 18 400 Kč

Dobrý anděl pomáhá tisícům nemocných

Dobrý anděl

Do roku 2023 příspěvek 13 400 Kč

Podporujeme Ukrajinu

Podpora Ukrajině

V roce 2022 příspěvek 999 Kč

International Humanity pomáhá v rozvojových zemích

International Humanity

Do konce roku 2013 příspěvek 12 600 Kč